Kada poduzetnik Svilar naruči od privatnog istražitelja Nikole Banica praćenje svoga sina Arna koji mu je iz sefa ukrao mapu s Četrnaest crteža u tušu i ugljenu s motivima pariških mostova, za koje su hrvatski kunsthistoričarski eksperti potvrdili da pripadaju opusu hrvatskog slikara Josipa Račića, njegov život počinje prerastati u noćnu moru. Nastojeći otkriti kome je mladi Svilar nudio ili prodao crteže, Banić otkriva sve zloće tajkunske Hrvatske suprotstavljene osiromašenima i ogorčenima, svu bahatost i oholost zlatne mladeži te nesnosnu glupost i površnost tzv. estrade i domaćeg jet-seta.
Naravno, Svilar i njegova svita nisu jedini koji muče Banića. Nika se zbog straha od braka vratila iz Londona, a Lidija mora hitno na skupu operaciju. Banić još uvijek sluša jazz, pije pivo i puši Marlboro.
Kao i u dosadašnjim romanima s privatnim istražiteljem Nikolom Banićem — Zavirivanje, Siva zona, Dublja strana zaljeva, Noćna smjena i Bijesne lisice — i u ovome krimiću Tribuson vješto i britko secira socijalnu zbilju. Gorka Čokolada događa se sada i ovdje, u Hrvatskoj, koja se uči klasnome društvu utemeljenome na novim bogatašima i novim siromasima.