Klub "Knjiga znanja"

Prijava registriranih članova

 

 

 

Šest koraka u razvoju govora - Program rada na razvoju govora i psihičkih funkcija uz pomoć logopedskih bajki

Autor:Olga Sizova
Izdavač:Planet Zoe
  • Zagreb
  
Preveo:Ilona Posokhova
Format:28
Uvez:meki
Broj stranica:    40
Godina izdanja:    2010
 

 
Cijena:  135,00 kn
Popust:  6,00 kn (4%)
  
Vaša cijena:  129,00 kn
 
Artikla trenutno nema na skladištu!
Pošaljite nam upit za knjigu
 
 
Šest koraka u razvoju govora
 
Šest koraka u razvoju govora

(sa knjige) Knjiga je namijenjena brižnim roditeljima, logopedima i odgojiteljima koji rade s djecom starijom od dvije godine. Igrajući se s omiljenim bajkama i lutkama likova dijete usvaja osnove govora, uči razlikovati i ispravno izgovarati glasove, ovladava zabavnom gimnastikom za usne i jezik, sastavljanjem rečenica i početnim vještinama čitanja. Malo starijoj djeci ovdje su namijenjene i vježbe za razvoj analitičkoga mišljenja.

Program je vrlo fleksibilan, zadaci su prilagodljivi kako najmlađima (dvogodišnjacima) i djeci usporena govornog razvoja koja komuniciraju glasovnim oponašanjima i još ne vladaju rečeničnim govorom, tako i predškolcima uredna razvoja koji se pripremaju za školu.
Program obuhvaća vrlo raznovrsne zadatke; zadatke za razvoj govora i jezika, gimnastiku za prstiće, artikulacijsku gimnastiku, recitiranje pjesmica s pokretima, crtanje, bojanje, oblikovanje koncem, rad s papirnatim lutkama, konstruiranje od štapića, rad s bojama i geometrijskim likovima, početno čitanje riječi i rečenica i još mnogo toga.

Program obuhvaća šest kraćih logopedskih bajki. U knjizi se osim ilustriranih tekstova bajki nalazi detaljan opis programa rada sa svakom bajkom. Rad sa svakom bajkom raspoređen je na 3 do 4 sata. Svaki sat uključuje 4 zadatka. Prema ovom programu s djetetom starijim od 2 godine mogu raditi kako roditelji kod kuće, tako i odgojitelji i logopedi.
Na CD-u se nalaze radni listovi, bojanke, lutke za izrezivanje i drugi materijali za rad prema programu. Može se raditi kako individualno (roditelj - dijete, logoped - dijete), tako i grupno (odgojitelji - vrtićka skupina djece od 2 do 6 godina). U radu sa skupinom zadaci se mogu prilagoditi djeci različitih uzrasta i razina sposobnosti.

(iz uvoda)

Jezik prvih logopedskih bajki što ih mališan sluša ritmičan je, riječi se u njima često rimuju, a likovima se dodjeljuju neočekivani i zabavni epiteti: "mišić-rupić", "zeko-trko", itd. Riječi u tim bajkama same su po sebi zanimljive. Zato baš takve bajke pomažu potaknuti zanimanje za riječi i govor u djece usporena govornog razvoja ili u djece s poremećajima u komunikaciji.
Naravno, djetetu koje nije u dovoljnoj mjeri usmjereno na govor bajka mora biti predočena vizualno, slikovito. Zašto bajku ne bismo uprizorili u malom kućnom kazalištu? Dovoljno je s djetetom uvježbati likove iz bajke i ući u veselo, bajkovito raspoloženje: neka mišić skviči, a medvjed mumlja dubokim glasom, neka pjesmicu pjevaju ne samo likovi iz bajke, nego i gledatelji. U tom vam je slučaju djetetova pozornost zajamčena, a mogućnosti bajki su goleme:
- pripovijedajući bajku odrasla osoba može djetetu predložiti zadatke povezane s fabulom; takvi su zadaci usmjereni na razvoj govora, mišljenja, pažnje, orijentacije u prostoru; dijete je mnogo motiviranije za rad na "bajkovitim" zadacima, nego za obične vježbe;
- tekstovi prvih dječjih bajki su jednostavni, no odrasla ih osoba može dodatno pojednostaviti u skladu s djetetovim govornim mogućnostima: višesložni i djetetovom izgovoru nedostupni nazivi životinja bez utjecaja na smisao bajke mogu se zamijeniti glasovnim oponašanjima: KO-KO umjesto KOKOŠ, MAU umjesto MAČKA; jednostavnost glasovno-slogovne strukture oponašanja glasanja životinja potiče dijete na ponavljanje tih pojednostavljenih riječi, a kasnije i riječi povezanih s glasovnim oponašanjima po smislu (O! UH! TUP-TUP), čime se aktivizira sposobnost produkcije smislenog govora;
- fabule narodnih bajki jednostavne su i životne, u tekstovima ima mnogo ponavljanja i stabilnih obrata - sve to znatno olakšava razumijevanje teksta onoj djeci koja su, zbog nedovoljno razvijene sposobnosti percipiranja smislenog teksta, nepažljiva u čitanju autorskih slikovnica;
- ako u tekstu dijete po prvi put čuje novu riječ koja je dostupna njegovu razumijevanju, to pogoduje boljem usvajanju nove riječi jer se značenje riječi, kao i njezine moguće veze s drugim riječima, potpunije odražavaju upravo u tekstu. Razrađene upute za zadatke u kojima se odigravaju postupci likova i radnja bajke, također se lakše shvaćaju u odnosu s tekstom bajke, čak i ako u svakodnevnom životu dijete ima teškoća u izvršavanju upute što se sastoji od više koraka.

Mogućnosti bajke, uz uvjet kreativnog pristupa istoj, toliko su velike da dopuštaju predlaganje "bajkovitih" zadataka djeci svih dobi i djeci koja se nalaze na različitim stupnjevima jezično-govornog i spoznajnog razvoja.
Sustav rada što se preporučuje u ovoj knjizi omogućuje odrasloj osobi odabiranje zadatka koji je prema razini složenosti prilagođen svakom pojedinom djetetu i koji mu je zanimljiv i zabavan. Rad sa svakom bajkom počinje na razini koja je prikladna za mališana starog jednu i pol do dvije godine ili za starije dijete s teškoćama u jezično-govornom ili spoznajnom razvoju. Pokušajte na početku dijete ne postavljati pred nesavladive izazove, ali imajte na umu da prejednostavni zadaci također neće potaknuti neophodnu koncentraciju i zadržati djetetovu pozornost.

Pošalji upit za knjigu:
Šest koraka u razvoju govora

 
 

 

Pošalji prijatelju link do knjige:
Šest koraka u razvoju govora

 
 
 

 
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI!
 
Sva lica osjećaja
 
 
 
70,00 kn
Enciklopedija razvojnih igara
 
 
 
133,00 kn