"Kad je stao stvarati trilogiju o tri grada (Lourdesu, Rimu i
Parizu), Zola je napustio svoj prvotni princip i sam je ušao na
pozornicu kao glavni lik. Kroz usta Pierrea Fromenta kritizirao
je najrašireniju organizaciju na europskome kontinentu -
Katoličku crkvu, koja u suvremeno doba proživljava bankrot svih
svojih etičkih i moralnih zasada, pravi bankrot vjere. Zola je
lik Pierrea Fromenta proveo kroz tri grada i pokazao njegove
sumnje i njegova uzdignuća, sve njegove napore da se kroz
ckrvenu tamu, isprepletenu društvenu guštaru i životnu džunglu
probije na čistinu zdravog, zadovoljnog i skladnog života. (...)
U Rimu je Zola prikazao prirodni i društveni razvitak grada koji
se iz sjedišta poganskih careva pretvorio u Petrovu pećinu 'neće
nadvladati vrata paklena'. Vrativši se iz Lourdesa, Pierre
Froment nije pronašao vjeru dostojnu novog vremena ni u
Rimu." (iz teksta na ovitku) (JŽ)