U posljednjih deset godina prodavanje je doživjelo veće promjene nego u prethodnih stotinu. Svi prodajemo – uvjeravamo, pregovaramo, tvitamo, ne samo predmete, već i ideje i tehnike, u prodaji provodimo 40 posto radnog vremena, dokazuje Daniel H. Pink u knjizi Prodavati je ljudski.
Kako se prilagoditi?
U novim uvjetima većina nas bavi se „prodajom bez prodaje“ (Pinkov pojam, non-sale selling ), čija krajnja svrha takve prodaje nije razmjena dobara, već načina razmišljanja i ponašanja. Stoga dva nova velika područja prodaje postaju edukacija i zdravstvene usluge (ed-med), u kojima je izazov pridobiti pažnju učenika ili pak uvjeriti pacijente da slijede liječničke savjete. Svijet asimetrije informacija, u kojemu je trgovac znao sve o robi, a kupac ništa, zamijenio je svijet simetrije informacija u kojem su kupac i trgovac podjednako informirani. U takvom svijetu, prodaja nije više iskorištavanje drugoga, a postaje presudna za naš opstanak i sreću. Pink štoviše tvrdi da je upravo prodaja pomogla našoj vrsti u evoluciji, podigla naš životni standard i uljepšala nam svakodnevicu.
Opstanite u svijetu prodaje odbacujući naučenu bespomoćnost i prihvaćajući optimizam i jasnoću u predstavljanju - kroz 40 vježbi savladajte najdjelotvornije tehnike prezentacije na svijetu (od piksarske prezentacije u šest rečenica do japanske prezentacije u 20 slajdova po 20 sekundi), prilagodite se improvizaciji, brzom razmišljanju i postavljanju pitanja. I naučite i sebe i druge motivirati tako da činite dobro – to je pretpostavka dugoročnog uspjeha, savjetuje Daniel Pink u svom novom bestseleru poslovne literature.