Roman Gordana Nuhanovića Agenti kulture je, kao što mu podnaslov kaže, turističko-psihološki roman. Nuhanović priču slaže oko ustanovljavanja festivala kulture u malom mjestu, negdje na Jadranu, oko fenomena koji je u potpunosti zavladao našom kulturnom ponudom, posebice za čovjeku sklonijih, toplih mjeseci i posebno u turističkim krajevima. No, kultura je složena zvjerčica, svatko vjeruje da je upravo onaj tip kulture u kojem sudjeluje reprezentativan i da treba biti istaknut, pa se najrazličitiji kulturni, politički, ekonomski i estetski interesi lome oko Festivala.
No, Nuhanović se manje bavio mrežom složenih odnosa, a puno više psihologijom i operativom. Naime, njegov junak, Martini, je pomalo suvišan, rezigniran čovjek, i sve mu je to jasno, njegove strasti i kulturne “zasluge” su uglavnom stvar prošlosti, u novim uvjetima nikako da nađe mjesto pod suncem koje bi ga ugodno grijalo. Kao da ga samo to i zanima, Priroda, sve manje – Kultura. Premda, i oko tog divljenja Prirodi je nedorečen, otuđen.
Sjetka, kultur-treger cijele manifestacije i osoba potpuno predana kulturnoj misiji, na rubu pucanja od svih sila naprezanja kojima je izložena i zahtjeva koje si je postavila, od njega očekuje pomoć i potporu. Da stvar bude gora, na festivalu se pojavljuje i Lejdi, ikona lijeve kulture, fatalna žena zbog koje se, po svemu sudeći, Martini i udaljio i od strasti i od kulture, posebice one s kojom samu Lejdi identificira.
No, Festival se mora održati, stižu i visoki poslanici Ministarstva, tu su i lokalni umjetnici i tajkuni, svita šarena i nesklapna, pa umjetnici svih profila, uključujući promotore slow food pokreta, profesionalnih zabavljača i mrguda. S nogama na zemlji i glavom u svemiru, nije Martiniju lako, mora čitati znakove i uživjeti se, sačuvati se i spašavati što se spasiti dade.