Zdenko Balog – Nikola Žulj
O crkvi Marije Snježne u Belcu, Gjuro Szabo piše:
Nema sumnje da je to najljepša crkva, ne samo u Zagorju već i u cijeloj Hrvatskoj. Sve što je kasni barok najljepšega u nas smogao, sneseno je u tu crkvu, sva kićenost i bujnost u oblicima i u bojama, a uz sve to još i otmjenost odlikuje ovu crkvu od sviju iz onog doba.
Doris Baričević o crkvi piše:
Raskošnim bogatstvom svog unutarnjeg uređenja ta crkva stekla je ugled najljepšeg sakralnog interijera sjeverozapadne Hrvatske.
Zdenko Balog piše:
Želimo li odabrati jedno jedino djelo u kojemu je sažeta sva ljepota baroka u Hrvatskoj to će, bez ikakvog dvoumljenja, biti crkva sv. Marije Snježne u Belcu.
Knjiga o remek-djelu hrvatskog baroka, o crkvi sv. Marije Snježne u Belcu, uz poglavlja Predaja o čudu Majke Božje Snježne i Bogorodica u pobožnosti hrvatskog naroda, prikazuje umjetničke i arhitekturne značajke eksterijera i interijera crkve Marije Snježne. Autor teksta, povjesničar umjetnosti dr. sc. Zdenko Balog, uz povijesno umjetnički pedantne opise obilježja interijera, donosi i lucidne interpretacije baroknog kiparsta i zidnog fresko slikarstva same crkve. Crkvu sagledava u okružju barokne sakralne umjetnosti sjeverozapadne Hrvatske. U poglavljima Odjeci europskog baroka u Hrvatskoj i Barokna stoljeća u Hrvatskoj razmatrani su utjecaji europskog baroka i različiti oblici asimilacije baroka na tlu Hrvatske. To je proces kojim se novi sadržaji i elementi stila prilagođuju i pridružuju starijem ili zatečenom sadržaju, a u tom procesu prilagodbe često se stvaraju nova i autentična obilježja kao specifikum hrvatskog baroka. Mnoštvo prekrasnih fotografija odslikava sav sjaj baroknih oltara i impresivne freske Ivana Krstritelja Rangera kojima je oslikan svaki centimetar crkve. Ovo iluzionističko Rangerovo slikarstvo dočarava nam viziju Kraljevstva nebeskog koje se otvara na svodu crkve. Fotografije, grafičko i likovno oblikovanje ove lijepe, izuzetno dizajnirane knjige potpisuje fotograf i dugogodišnji urednik Izdavačke kuće Veda, profesor Nikola Žulj. Monografija završava poglavljem o povijesno umjetničkom značaju crkve Marije Snježne u kojemu se kao logičan zaključak nameće da s povijesno umjetničkog gledišta ne stojimo samo pred najljepšom baroknom crkvom, ne samo u Zagorju nego i u cijeloj Hrvatskoj, nego pred fundamentalnim spomenikom nadregionalnog značaja te prijelomnim i ključnim spomenikom zrelog baroka u kontinentalnoj Hrvatskoj.