Politički triler sveučilišnog profesora, publiciste i novinara Željka Krušelja bavi se objašnjenjem političkih okolnosti kasne faze komunističke Hrvatske i Jugoslavije u kojima je u Zagrebu izlazio omladinski tjednik Polet. Autor na temelju uvida u svih 426 brojeva lista u razdoblju od 1976. do 1990. dokazuje da je Polet bio prvo omladinsko glasilo „mladih za mlade“, čiji je pristup temama u usporedbi s ostalim tiskovinama bio otvoreniji, provokativniji i neposredniji, ponajprije zbog korištenja „jezika ulice“. Polet je napravio iskorak u pokretanju niza svjetonazorskih pitanja, zalažući se za širenje prostora sloboda različitih društvenih skupina, pogotovo alternativnih. Na taj je način među mladima stekao kultni status, u Zagrebu ali i u cijeloj Hrvatskoj, s obzirom da je često izmicao političkoj kontroli, naglašavajući zapadne vrijednosti.
Polet je u povijesti hrvatskih tiskovina ostao zapamćen po potpuno novom pristupu novinskom prijelomu i dizajnu, načinu korištenja fotografija i po inovativnom pristupu prodaji lista. Najprije je snažno promovirao strip, konkretno skupinu Novi kvadrat, nakon toga i glazbeni Novi Val. Puno je učinio i za afirmaciju hrvatske književnosti, kazališta i filma. Važna je njegova uloga u postupnoj demokratizaciji medijskog prostora, a postao je i najveći „rezervoar“ zanatski osposobljenih kadrova u hrvatskim medijima. Ugašen je u kaotičnim okolnostima raspada komunističkog sustava 1990. godine, jer se kao proračunski projekt nije uspio transformirati na tržišne uvjete poslovanja.
Ovitak za ovu knjiga izradio je čuveni hrvatski dizajner Mirko Ilić. U knjizi se imenom i prezimenom navodi 2100 suradnika Poleta 1976.-1990.