Claudia Schäfer njemačka je Montessori pedagoginja, pedagoška savjetnica i autorica, istaknuta europska stručnjakinja za odgoj djece prema programu Montessori te članica njemačke krovne Montessori udruge Montessori Dachverband Deutschland.
Marija Montessori (1870. – 1952.), talijanska liječnica i pedagoška reformatorica, razvila je pedagošku metodu poznatu u prvom redu u vrtićima i osnovnim školama. Bila je čvrstog uvjerenja da su djeca već od najranije dobi osjetljivija za najrazličitije vanjske utjecaje. Montessori metoda bazira se na oblikovanju djeci primjere okoline kojom bi se poticali dječji unutarnji potencijali, propitujući mogućnosti oblikovanja djeci primjerene okoline u kojoj se svako dijete može optimalno razvijati u skladu sa ‘svojom osobnošću, mogućnostima i ritmom’.
Priručnik ‘Poticanje djece prema odgojnoj metodi Marije Montessori’ namijenjen je odgojiteljima i roditeljima prilikom odgoja djece u najranijoj dobi do tri godine života. U ovom razdoblju djeca ’profinjuju sva svoja osjetila i pokrete, čime se njihov mozak strukturira u inteligentan misaoni organ’ što uvjetuje potrebu za kvalitetnim odgojnim metodama. Autorica je priručnik bazirala na temelju analize odgoja i obrazovanja na području Njemačke, čijem odgojno-obrazovni sustavu nedostaje kvalitetan program kojim bi se obuhvatio odgoj djece najranije dobi.
Uprvom dijelu knjige prezentirani su osoba i djelo Marije Montessori te opisan razvoj djece do treće godine, njihovih potreba i interesa. Drugim dijelom obuhvaćene su praktične ideje za oblikovanje djeci primjerene okoline u jaslicama i predškolskim ustanovama – okoline ‘u kojoj odgojiteljice malenu djecu prate s poštovanjem i razumijevanjem, u kojoj se podupire njihova prirodna želja za kretanjem i u kojoj mogu upoznavati svijet svim svojim osjetilima’. Program je koncipiran prema precizno određenoj dobi djece, a svaka navedena vježba sadrži opis, navod potrebnog materijala, prikaz tijeka aktivnosti, mogućnost varijacija te definiciju krajnjeg cilja. Publikacija sadrži fotografije adekvatno oblikovanog prostora, materijala za vježbanje te djece tijekom Montessori aktivnosti.