Gerard Badou, bivši novinar, autor Holentolske Venere, skicira portret supruge ozloglašenog markiza do Sadoa. Biografija, pisana pitkim jezikom, čila se kao napeti avanturistički roman s uklopljenom neobičnom ljubavnom pričom, ali slijedi suvremena nastojanja otkrivanja “sekundarnih“, posrednih izvora, koji “iskosa“ osvjetljuju glavnoga aktera. Markiza ima ulogu “lika-ogledala“. u njezinoj se sudbini odražava priča o bračnom paru i odnosu supružnika, ipak. ova je “funkcija“ zamagljena njenom pričom, pričom žone. aristokratkinje. u Francuskoj prije i nakon “velikoga reza“ - Francuske revolucije.
Ovo je i priča o strasti koja markizi de Sade donosi nevjerojatna iskušenja zbog ljubavi prema suprugu bila je prinuđena družili se s lupežima, prostitutkama, pa i preobući se u muškarca, kako bi mu pokušala pomoći da pobjegne iz pritvora.
Nikada niti jedna “priča o paru“ nije bila anlitoličnija kontrast medu supružnicima gotovo je sam po sebi literaran on, čuveni satir, pisae koji izaziva sablazan, zatočenik u Vinccnncsu i Basiilji, libertinac, uvjereni pobornik poroka i zločina, čovjek prema kojom je nazvan “sadizam“ - ona, žena koja obožava svoga supruga, podčinjena, odana “svotica“ pomirena sa sudbinom. Ova se biografija pretvara u priču, ne o “ljepotici i zvijeri“, već o anđelu i demonu.