Iz predgovora:
U ovome smionom i provokativnom djelu francuski filozof Alain Badiou pruža jednu zapanjujuću reinterpretaciju Sv. Pavla. Za Badioua, Pavao nije ni uzvišeni svetac ovjekovječen u kršćanskoj tradiciji, ni zlobni svećenik na kojega su se obrušavali filozofi poput Nietzschea; umjesto toga, on je duboko originalan, ali i revolucionaran mislitelj koji je kao izumitelj kršćanstva združio istinu i subjektivnost čiji značaj ne prestaje biti relevantan ni za nas danas.
U "Svetom Pavlu" Badiou tvrdi da Pavao ocrtava obrise novog subjekta: nositelja univerzalne istine koji ujedno razara stege židovskog Zakona i konvencije grčkog Logosa. Badiou pokazuje da pavlovski lik subjekta još i danas sadrži autentičan revolucionarni potencijal: subjekt je ono što odbija podčiniti se svijetu kakav poznajemo, te se umjesto toga bori za jedan novi svijet.
"Pavlovi su tekstovi sročeni u obliku pisama, napisanih od strane jednog upravitelja skupinama koje je utemeljio ili podupirao. Ona se protežu na vrlo kratko razdoblje (od 50. do 58.). Riječ je o militantnim izvješćima upućenima malim skupinama obraćenika. Ona nisu nikakve pripovijesti, poput Evanđelja, ni teorijske rasprave, kakve će kasnije pisati crkveni oci, ni lirična proročanstva, poput Otkrivenja koje se pripisuje Ivanu. Ona su intervencije. "
Alain Badiou
Badiouova knjiga o Pavlu mogla bi zato imati podnaslov, osim "utemeljenja univerzalizma" (kojeg i sam Badiou, na kraju, smatra pretjeranim) – "priručnik za militante". Sadržaj teorije militantizma mogli bismo opisati Badiouovim riječima s početka knjige: "Za što je sve spremno, ovdje, sada i zauvijek, jedno uvjerenje?". Isto pitanje, kao i "teorija militantizma", odjekuje još od prvih Badiouovih knjiga gdje je težište na pitanju subjekta.
Leonardo Kovačević (iz predgovora)