Opsežna ilustrirana zbirka aktivnosti, igara, vježbi i pjesmica za razvoj fine motorike. Igre predmetima, modeliranje, igre prirodnim materijalima, igre prstićima s pjesmicama.
Znanstvenici su u području fiziologije tijekom posljednjih desetljeća nepobitno dokazali da se vježbanjem fine motorike prstiju utječe na određene zone u kori mozga te potiče djetetov govor, radne sposobnosti, mentalne i kreativne potencijale. Gimnastika za prstiće osim toga pomaže mališanu u pisanju, crtanju, oblikovanju gline, ali i u svim ostalim oblicima igre i aktivnostima koje spadaju u životnu svakodnevicu djeteta.
Neprocjenjiva je uloga koje te vježbe imaju u proširivanju djetetova znanja o svijetu koji ga okružuje, razvoju pažnje, pamćenja, mašte. Roditeljima pak ove vježbe pružaju mogućnost da obogate i učvrste emocionalne veze sa svojim mališanima.
Ova je knjiga plod autoričina dugogodišnjeg praktičnog rada na razvijanju preciznosti koordinacije i snage pokreta prstiju u djece predškolske dobi.
U prvome dijelu knjige naći ćete opise zabavnih igara s predmetima koje je lako naći u svakoj kući: s krupicom i raznim žitaricama, čašicama od jogurta, dugmadi, itd.
Opisane igre, osim finoj motorici, pomažu razvijati brzinu reakcije, ustrajnost i druge kvalitete koje će djetetu jednog dana pomoći u školi.
U drugom dijelu knjige predlažemo mališanima da uz vodstvo odrasle osobe izrađuju osebujne modele od lako dostupnih materijala: papirnih salveta, ljuski jajeta, kutija od obuće itd. Time se pored razvoja fine motorike potiče i razvoj važnih vještina planiranja, samokontrole i samoprocjene, pomaže se razvoj urednosti , izdržljivosti i ustrajnosti – svega što je ključno za uspješno učenje.
Treći dio sadrži vježbe što ih djeca osobito vole jer tu se vježbe prstićima kombiniraju s recitiranjem zabavnih pjesmica. Tekstovi pjesmica napravljeni su tako da se broj pokreta prstićima u jednoj vježbi postupno povećava s 2 na 8, usporedno s rastom složenosti pokreta. Isprva su to jednostavne aktivnosti sa svakodnevnim predmetima: rad sa škarama, pokreti kojima se oponaša pranje, šivanje, zavrtanje vijaka itd. Zatim slijede zamišljene igre na glazbenim instrumentima. Slijed završava „oblikovanjem“ pomoću prstića različitih predmeta, biljaka i životinja.
Naglasimo još da su takve aktivnosti i vježbe neophodne djeci s poremećajima u razvoju govora, teškoćama u motoričkom razvoju i drugim razvojnim teškoćama. Na početku vježbe glasno pročitajte pjesmicu i izvedite vježbicu „kao za sebe“. Pritom pokažite potpunu zainteresiranost, izražajnost i glumačku vještinu. Zatim se pretvarajte da vam određeni pokret nikako ne uspijeva. Dijete će biti ponukano da vam pomogne i „nauči“ vas. To je izvrsno započinjanje zajedničke aktivnosti. Ako mališan neku figuru prstima izvede neprecizno, nemojte ga smjesta prekinuti. Dopustite mu da završi i svakako ga pohvalite za ustrajnost i trud. Osobito pazite da određeni pokreti točno prate ritam i smisao stihova. Dijete samo tako može cjelovito doživjeti tekst i pokret te se potpuno zainteresirati.
Isprva vježbajte 10 do 15 min dnevno izrađujući pritom samo jedan model ili izvodeći samo jednu igru ili 2 do 3 kraće vježbe. Dijete će s vremenom zavoljeti određene igre i vježbe i izvoditi ih samostalno, bez podsjećanja.
Puno sreće Vama i Vašoj djeci!
Autorica: Tatjana Tkačenko, logoped