Ovaj je priručnik namijenjen odgajateljima, učiteljima i roditeljima. Nudi psihološke temelje i načela koja treba uzeti u obzir pri ustrojavanju svake metodike početnog čitanja i pisanja. Utemeljen na prikazu unutarnjih procesa, on daje smjernice o tome kako izbjeći poteškoće pri učenju čitanja, kako ih što prije otkloniti, kako postići aktivno čitanje s punim razumijevanjem i uporabom podataka te kako motivirati na čitanje, tj. prikazati djetetu koja sve kraljevstva i carstva osvaja čitanjem. Uz brojne igre i aktivnosti koje se u priručniku nude, posao posredovanja pismenosti postaje vedar, veseo i uspješan.
Ovo je prije svega priručnik o psihološkim temeljima učenja čitanja i pisanja koji ne samo objašnjava znanstvene poglede na složeni proces opismenjavanja već nas i 'naoružava' da se njime uspješnije bavimo u svojim grupama, razredima i kod kuće sa svojom djecom.
On nam zorno pokazuje zašto je istinita tvrdnja Donalda Gravesa: 'Ne možete natjerati djecu na čitanje i pisanje. Oduvijek je bila najbolja značajka vrhunskih učitelja da oni pozivaju....Ovdje je cijeli novi svijet, valja ga otkriti – dođite, uđite.... Ali ne možete pozvati nekoga da dođe tamo gdje vi sami niste nikad bili.'
Ovaj priručnik je upravo o tome kako učinkovitije pozvati djecu da urone u taj čaroban novi svijet koji se otvara pred njima i kako ih podržati da u toj svojoj avanturi počnu uživati i sve dalje i dalje istraživati.