"Usredotoči se! Budi pažljiv!" I tako svakih pet minuta… Svejedno ne pomaže. Već ste shvatili da molbe i opomene dijete ne čine pažljivijim? Učitelji i odgojitelji o takvoj djeci govore sljedeće: "Pametno je, ali rastreseno...", "Na nastavi stalno lebdi u oblacima..." Kako razviti djetetovu pažnju i shvatiti uzroke njegove rastresenosti? Što poduzeti da djeca koncentrirano pišu zadaću i usvajaju gradivo?
Pažnja! Pred vama je najpraktičniji priručnik za razvoj dječje pažnje.
Igre i vježbe, savjeti stručnjaka
Neuropsiholozi imaju osobit pristup "nepažljivoj" djeci. U ovom priručniku stručnjaci vam otkrivaju kako "prihraniti" djetetov mozak onda kada dijete naprosto nema energije da se usredotoči. Štoviše, pažnju je moguće razvijati u igri! Zabavne igre i vježbe opisane u ovoj knjizi namijenjene su poboljšanju radne sposobnosti, razvoju svih karakteristika pažnje, uklanjanju simptoma impulzivnosti i razvoju samokontrole u djece od 5 do 10 godina.
Nakon detaljnog opisa vježbi/igara koje izravno djeluju na povećanje razine djetetove energije (tonusa moždane aktivnosti), odnosno radne sposobnosti, što je važno za djecu koja se brzo iscrpljuju i nemaju energije da se usredotoče, opisuju se igre i vježbe za razvoj SVIH karakteristika pažnje: stabilnost, koncentracija, raspodjela, pokretljivost/preusmjeravanje, opseg i selektivnost. U trećem dijelu knjige nalaze se radni listovi u boji s vrlo zanimljivim zadacima. Isti radni listovi nalaze se i na CD-u koji dolazi u kompletu s knjigom, kako biste ih mogli ispisivati u potrebnoj količini za svako dijete.
Knjiga je namijenjena roditeljima koji žele poboljšati pažnju u svoje djece, i svim stručnjacima koji rade s djecom predškolske i mlađe školske dobi.
SADRŽAJ
Uvod
Dio 1. Slagalica pažnje
Poglavlje 1. Što je pažnja?
Poglavlje 2. Osobitosti razvoja pažnje u dječjoj dobi
Poglavlje 3. Kakve veze s tim ima neuropsihologija?
Poglavlje 4. Osobitosti neuropsihološkog pristupa razvoju pažnje u djece
Poglavlje 5. „Tajne“ pažnje
Dio 2. Igre i vježbe za razvoj pažnje
Nekoliko uvodnih riječi
Poglavlje 1. Povećavamo radnu sposobnost
Poglavlje2. Postajemo pažljivi – razvijamo sve karakteristike pažnje
Dio 3. Radni listovi sa zadacima za razvoj svih karakteristika pažnje
CD: Radni listovi 29 zadataka za razvoj pažnje za djecu od 5 do 10 godina.
IZ KNJIGE:
Uvod
U ovom priručniku predstavljamo vam neuropsihološki pristup razvoju pažnje u djece starije predškolske i mlađe školske dobi, odnosno djece u dobi od 5 do 10 godina.
Upoznat ćemo se s teorijskom građom koja na jednostavan način prikazuje osobitosti psihičkog procesa koji zovemo pažnja, a koristit ćemo praktičan materijal s igrama i vježbama namijenjenima razvoju pažnje u djece. Materijal sadrži popularne i poznate igre i vježbe za razvoj pažnje, ali i autorske, originalne metode što smo ih zajedno s kolegama razradili tijekom višegodišnjeg iskustva rada s djecom s različitim teškoćama u učenju, uključujući i nedovoljnu formiranost karakteristika pažnje, u sklopu Znanstvenog-istraživačkog Centra za dječju neuropsihologiju.
U prvom dijelu knjige pod nazivom "Slagalica pažnje" definiramo pažnju, razmatramo njezine vrste i osnovne karakteristike, razmatramo poremećaje pažnje s neuropsihološkog gledišta, nabrajamo osobitosti razvoja pažnje u dječjoj dobi, ocrtavamo osobitosti neuropsihološkog pristupa razvoju pažnje, dajemo praktične preporuke i otkrivamo "tajne pažnje".
U drugom dijelu knjige predstavljene su igre i vježbe namijenjene poboljšanju radne sposobnosti, razvoju svih karakteristika pažnje, uklanjaju simptoma impulzivnosti te razvoju samokontrole u djece starije predškolske i mlađe školske dobi. Važno je napomenuti da rad sa zadacima iz knjige neće samo poticati razvoj pažnje, nego i razvoj pamćenja, mišljenja, mašte, prostornih predodžbi i drugih psihičkih funkcija.
Knjiga je posebno vrijedna po cjelovitom pristupu razvoju pažnje.
Materijali predstavljeni u ovoj knjizi bit će zanimljivi širokom krugu stručnjaka (neuropsiholozima, psiholozima, logopedima, rehabilitatorima, pedagozima i dr.), ali i svim roditeljima koji se žele radovati djetetovim školskim uspjesima.
O AUTORICI
Anastasija Suncov je zamjenica ravnatelja Znanstveno-istraživačkog Centra za dječju neuropsihologiju u Moskvi, neuropsiholog praktičar, stručnjakinja u području motoričke i kognitivne neuropsihološke terapije djece s teškoćama u učenju. Autorica je i koautorica više knjiga i publikacija iz područja rada s djecom s teškoćama u učenju.