Ova je knjiga na stanovit način nastavak knjige “Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja” u kojoj autorica daljnjim radom s odgojiteljima, pedagoginjom i ravnateljicom dokazuje kako vrtić treba i može biti brižna obitelj u kojoj dijete uči na prirodan način – življenjem u pedagoški pripremljenom i oblikovanom okruženju. Posebna poglavlja posvećuju se odgojitelju kao istraživaču svoje odgojne prakse, vođenju ustanove i profesionalnom usavršavanju odgojitelja u praksi za bolju praksu.
Knjiga se sastoji od sedam poglavlja (Vrtić- velika brižljiva obitelj, Učenje djece u ustanovi, Novi pristupi u oblikovanju okruženja u ustanovi, Odgajatelj, istraživač svoje odgojno-obrazovne prakse, Vođenje ustanove, Suvremeni pristupi stručnom usavršavanju i profesionalnom razvoju odgajatelja i stručnih suradnika u ustanovi, Umjesto zaključka) i Literature na hrvatskom i engleskom jeziku. Ukupno ima 208. stranica i 1050 fotografija U sklopu drugog i trećeg poglavlja priložen je veliki broj slikovnog materijala koji ilustrira i pomaže u objašnjenju onoga o čemu se u tim poglavljima raspravlja a raspravlja se o temeljnim pitanjima odgoja i obrazovanja, učenja i razvoja djece rane dobi u ustanovama. U tim poglavljima slikovnim prilozima sudjelovali su i odgajatelji suradnici u ovom istraživanju odgojne prakse.Novi pristupi u shvaćanju, istraživanju i organiziranju odgojno-obrazovnog procesa u dječjim vrtićima.
Ova je knjiga na stanovit način, napominje autorica, nastavak rada iz 1996. godine (Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja).
Već iz naslova knjige, “Življenje djece u vrtiću” vidljivo je promišljanje autorice o humanizaciji odnosa i uvjeta življenja djece i odraslih u našim ustanovama, s posebnim naglaskom na djecu, jer oni se, ističe autorica, teško mogu izboriti za svoja prava i pored toga što imaju svoju pravobraniteljicu. Osim gomile pisanih materijala o potrebama, interesima i pravima djece, o tomu kako su prve tri najvažnije, malo se toga vidi i osjeća u praksi, a to je temelj odgoja i obrazovanja uopće, posebice djece rane dobi.
U šest poglavlja knjige: Vrtić - velika brižna obitelj, Učenje djece u ustanovi, Novi pristupi u oblikovanju okruženja u ustanovi, Odgajatelj, istraživač svoje odgojno-obrazovne prakse, Vođenje ustanove i Suvremeni pristupi stručnom usavršavanju i profesionalnom razvoju odgajatelja i stručnih djelatnika u ustanovi, na formatu 19,5 x 26 cm, na 248 kolor stranica, autorica uz tekst objavljuje više od 1 000 fotografija vrtićke prakse koje svjedoče visoku razinu znanja i umijeća kvalitetnog odgojno-obrazovnog rada.
Kako doći do takve razine znanja i osvještavanja tog cjelokupnog sklopa znanja i djelovanja usmjerenog na dijete/djecu pročitajte u knjizi prof. Arjane Miljak “Življenje djece u vrtiću”.